One Direction : Niall Horan

by - March 28, 2012


Niall James Horan, lahir pada 13 September 1993 di Mullingar, County Westmeath, Ireland. Anak kepada Maura dan bapanya Bobby, dia mempunyai seorang abang bernama Greg, 23. Ibu bapa mereka bercerai ketika Niall lima tahun. Dia salah seorang pelajar di Coláiste Mhuire, sekolah Christian Brothers school.


X_19f9b640_large
Sebelum menyertai dalam X-Factor, Niall melakukan persembahan di sekitar tanah airnya, termasuk mendapat sokongan untuk Lloyd Daniels di Dublin. Niall telah bermain gitar sejak kecil. Dalam satu temu bual Niall menyatakan gitar itu sebagai "hadiah terbaik yang pernah saya diterima untuk Krismas". Horan mendedahkan ibu bapanya telah mengambil perhatian nyanyian beliau semasa dalam perjalanan didalam kereta, "kata makcik saya dia fikir radio adalah. Perkara yang sama berlaku kepada Michael Bublé dengan ayahnya. Beliau adalah wira mutlak saya, jadi saya suka hakikat yang kita mempunyai cerita yang sama."

Tumblr_m11wz2npox1r6bxubo1_500_large
Pada 2010, Niall mengikuti uji bakat sebagai calon solo untuk siri ketujuh Faktor X, menyanyikan lagu "So Sick", menerima komen bercampur-campur daripada hakim-hakim yang hadir pada uji bakat itu, dengan Louis Walsh yang menyebelahinya. Dua hakim-hakim yang lain menyuarakan keraguan terhadap kebolehan beliau, dengan tiga undi daripada empat, beliau telah dihantar untuk Bootcamp di mana beliau menyanyikan "Champagne Supernova", gagal untuk melayakkan diri untuk kategori "Boys" beliau telah dimasukkan ke dalam One Direction.
#comel pula aku tengok si Niall ni :3

Jangan lupa singgah blogshop baru aku kat SINI ;)


You May Also Like

4 comments