Berpantang dengan Bengkung Moden Belly Band Mamaway

by - February 03, 2021


Assalamualaikum

Masuk anak nombor 2 baru nak sibuk nak jaga badan. Masa pantang anak pertama dulu pakai 2 ke 3 kali je bengkung. Malas dengan leceh sebenarnya sebab kena ikat ikat. Tapi lepas jumpa bengkung moden kat Mamaway, terus nak cuba.

Mungkin ada yang belum dengan brand Mamaway ni. Takpe, biar FD kenalkan dulu ya. Mamaway ni antara tempat untuk ibu ibu cari barang persediaan berpantang, breastfeeding dan sebagainya yang berkaitan dengan pregnancy. Mamaway memberikan segala sokongan untuk ibu ibu dari segi barangan, nasihat dan dorongan untuk ibu mengharungi cabaran dalam parenthood dengan lebih yakin.

Bellyband Mamaway
Bengkung moden dari Mamaway ni namanya Nano Bamboo Postnatal Recovery & Support Belly Band - Bengkung Corset. Ianya didatangi dalam 2 size iaitu S/M dan L/XL. FD punya size L/XL. Sebelum beli, consultant Mamaway akan mintak ukuran perut atau pinggang korang untuk dia cadangkan pada kita kena ambil size apa yang sesuai.
Apa yang menariknya Belly Band ni? Personally FD suka guna bengkung moden ni sebab ianya selesa walaupun kita pakai more than 8 hours tau. Tak rasa rimas pun. Paling best, tak buatkan kita rasa sakit belakang. Pastu bengkung ni jenis adjustable sepenuhnya tau. Mudah untuk kite adjust nak ketat mana, ikut keselesaan kita. Pakai sendiri je sebab jenis velcro. Takpayah nak mintak tolong orang macam yang bengkung tradisional jenis tali tu.



Untuk yang C-section pun boleh je guna Belly Band Mamaway, inshaAllah tak sakit kat bahagian luka tu. Tapi pakai lepas 2 ke 3 hari bersalin ceaser tu lah ye mommies. Ada caranya untuk pakai. Consultant akan guide cara penggunaan. Yang penting bengkung ni boleh bantu kita dapatkan balik bentuk badan yang kita idamkan. Kena disiplinkan diri lah kan kalau nak result yang memuaskan.

Dah namanya pun Nano Bamboo Postnatal Recovery & Support kan, mesti lah material dari Nano Bamboo. Ianya material yang antibacterial. So, kalau korang berpeluh teruk pun memang takkan berbau sebab meterial antibacterial ni. And ada Far-infrared ray tau. Ianya untuk membantu boost aliran darah kita.



Nampak tak shape tu? 😏
Btw memang selesa tau guna bengkung moden Belly Band dari Mamaway ni.
Kita sebagai seorang wanita, kena lah jaga badan kita walaupun dah beranak pinak. Okay ladies?

Untuk info lanjut tentang Belly Band, boleh refer link dibawah ni;
Belly  Band: https://my.mamaway.com/collections/recovery-belly-band/products/na no-bamboo-postnatal-recovery-support-belly-band
Belly  Band  FAQ: https://my.mamaway.com/blogs/mamaway-blog/questions-about-post natal-belly-band-we-got-answers
Official  Website: https://my.mamaway.com/
Jangan lupa masukkan code MAMABLOG-DIANA dan dapat potongan diskaun sebanyak RM25 untuk pembelian RM200 keatas

You May Also Like

16 comments

  1. Nad masa berpnatang pun pakai bengkung macam ni. Lepat2 je terus siap..hehee..

    ReplyDelete
  2. Dalam pantang pakai bengkung memang boleh slim melim. Tahniah dapat baby! Suka bengkung mudah pakai gini. Selamat berpantang.. Take care

    ReplyDelete
  3. Bengkung penting betul masa pantang selain untuk bantu kekalkan shape, saya dulu sakit belakang jadi bila berbengkung nih macam ada support kat keliling pinggang tu.

    ReplyDelete
  4. wahhhh bestnya kalau anti-bacterial. selesa la mommies nak buat kerja even pakai bengkung ni sebab material bamboo lembut

    ReplyDelete
  5. para ibu sekarang mesti seronok nak pakai bengkung pun mudah. hope ada rezeki anak boleh pakai bengkung ni

    ReplyDelete
  6. dulu kala, aida berpantang, pakai bengkung tradisional yg bertali tu, fd.
    dari atas perut hingga la ke hampir lutut, panjang dan ketat. best!
    kalau tak ikat ketat, rasa tak selesa hu hu hu... hingga lebih 30 hari jugak aida berbengkung.
    masa tu xde jual yg mudah moden gini lagi. if ada, surely aida pembelinya :)
    senang. tak remeh. tak sukar. nampak mcm selesa sgt tu.

    ReplyDelete
  7. Ada lagi ke berpantang pakai bengkung lilitan panjang nan jauh tu? Ramai yang bertukar ke bengkung moden. My sisters pakai Bengkung Premium Beautiful. Alhamdulilah sampai sekarang masih utuh lagi bengkung tu

    ReplyDelete
  8. saya tak pernah pakai bengkung. dan tak pernah pun tengok bengkung depan2. tapi nampak elok terletak meh bengkung sis pakai ni.

    ReplyDelete
  9. Macam menarik je. Tapi emi haritu berpantang, mak yang buat sendiri bengkung tu hehe. Very oldskool ye hahaha. Next time boleh beli bengkung moden macam ni kot.

    ReplyDelete
  10. Bengkung gini kalau tak berpantang pun bagus gak pakai.. lagi kalau macam kita ni duduk aje ngadap laptop kan, boleh support tulang belakang..

    ReplyDelete
  11. Haaaa,, my agent ada tanya me about product2 for mommy yang going to expect a baby soon.. boleh la i suggest ni kat mereka juga...

    ReplyDelete
  12. Ini wajib untuk mama ang lepas bersalin, kena pakai untuk susutkan perut.

    ReplyDelete
  13. so many bengkung is sold online and it's hard to tell which brand is better. thanks for sharing this, it really does look effective!

    ReplyDelete
  14. Best pakai brand mamaway ni. Selesa even berpeluh tak berbau

    ReplyDelete