Review movie: #FriendButMarried

by - April 13, 2022

Assalamualaikum

Tertarik dengan tajuk movie Indonesia ni. Sebab berkahwin dengan kawan baik. Sebab pada expectation Fatin, macam takleh go la kalau kawin dengan kawan baik 😂 maybe sebab Fatin ada ramai kawan baik lelaki kot masa sekolah dulu.


Btw movie ni Fatin tengok kat Netflix. Banyak sangat list dalam tu yang belum terlayan lagi. Hari hari susun movie and drama kat Netflix.


#FriendButMarried atau "Teman Tapi Nikah" adalah cerita yang berdasarkan novel.

Persahabatan antara Ditto dan Ayu dari zaman sekolah sampai lah ada moment romantik dan indah. Pada awalnya masing masing mengaku takde perasaan sesama diorang tapi bila salah sorang ada boyfriend atau girlfriend, akan timbul rasa cemburu. Hubungan Ditto dengan Ayu sangat rapat sampaikan kawan kawan sekolah fikir diorang ni bercinta.

Bila Ditto nak confess, macam ada halangan tapi akhirnya terluah jugak perasaan tu. Awalnya Ayu reject, sebab rasa macam tak yakin dengan Ditto. Yelah, kawan punya lah lama tetiba nak bercinta. Tak ke pelik? Kesudahannya, korang tengok lah sendiri. Memang seronok!


Best bila kawan kite tu tau apa favourite kite, tau perangai kite, memang akan susah lah nak timbul rasa nak cari pasal tu. Tapi takde lah semuanya sempurna kan. Korang memang kena tengok, mesti tersenyum sorang sorang nanti. Fatin suka dengan watak Ditto ni. Jenis tak mengalah, kuat berusaha dalam diam.


Pelakon dan watak
Vanesha Precilla - Ayu
Adipati Dolken - Ditto


You May Also Like

1 comments