Molfix Sambut Ulang Tahun Pertama di Malaysia

by - December 02, 2022

Assalamualaikum, hi!



Tahniah Molfix atas sambutan ulang tahun yang pertama!

Hayat Kimya merupakan pemain global dalam industri barangan pengguna (FMCG) yang bergerak pantas, dan pengeluar lampin ke-5 terbesar dunia, beliau komited untuk terus mengembangkan kehadirannya di Malaysia melalui jenama lampin berkualiti tinggi, Molfix. Jenama Molfix kini boleh didapati di lebih 4,500 kedai fizikal dan maya.

Jenama Molfix pertama kali diperkenalkan di Malaysia dan berada di pasaran sejak tahun lepas, seiring dengan rancangan perniagaan strategik Hayat Kimya untuk mengembangkan jejaknya ke Asia Tenggara, berikutan kemasukannya ke Vietnam dan Thailand. Sejak itu, ramai ibu bapa di Malaysia menjadikan Molfix sebagai pilihan utama, yang mana menawarkan ketenangan fikiran sambil memberikan keselesaan dan kegembiraan kepada bayi pada setiap masa.

Encik Alp Bilgili, Pengurus Besar Hayat Hygienic Products Malaysia Sdn. Bhd., mengulas mengenai Ulang Tahun Pertama Molfix di Malaysia berkata, “Sokongan dan kepercayaan yang luar biasa daripada ibu bapa Malaysia mencerminkan keutamaan mereka terhadap produk yang diperbuat daripada bahan semula jadi dalam usaha memastikan keselamatan dan melindungi kulit bayi mereka. Di Hayat, kami percaya akan kepentingan memahami keperluan dan trend pengguna kami, justeru kami memberi penekanan yang besar kepada kajian dan pembangunan (R&D) untuk membangunkan produk inovatif yang organik dan berkualiti premium.”


Kerjasama Molfix dengan pasangan selebriti, Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari sebagai duta telah membantu meletakkan Molfix dalam kalangan ibu yang sentiasa mencari yang terbaik untuk si manja sambil menikmati perjalanan keibuan.

Scha Al-Yahya berkata, “Kami sangat teruja untuk menjadi sebahagian daripada perjalanan ini untuk membina jenama Molfix dalam kalangan ibu bapa Malaysia dan berkongsi pengalaman, keunikan dan kualiti produk hebat ini yang tidak pernah gagal membawa kegembiraan, keselesaan dan perlindungan kepada bayi. Kami berpeluang merasai pengalaman ini dan banyak lagi apabila anak perempuan kami Lila, yang berusia setahun mencuba produk Molfix. Kami mempercayai Molfix, dan gembira kerana kami memutuskan untuk bekerjasama dengan jenama yang diyakini dalam memberikan yang terbaik untuk ibu dan bayi.”

“Dalam usaha kami untuk menjadi salah satu jenama terkemuka di Malaysia, kami akan terus melabur dalam kerjasama strategik, menjalankan strategi pemasaran yang inovatif, pemasaran digital, meluaskan kehadiran dalam talian kami, memperkenalkan produk inovatif dan mengembangkan omnichannel,” tambah En. Bilgili.

Jenama Molfix telah menyebarkan kegembiraan kepada ibu dan bayi di lima benua di lebih 100 negara di seluruh dunia, dihasilkan dengan penuh berhati-hati dan direka untuk menjadi sangat lembut pada kulit sensitif bayi. Kategori Molfix ‘Natural’ dengan bahan yang khusus seperti gentian buluh dan kapas organik mampu memberikan kelembutan dan sentuhan mesra kulit seperti yang di terbukti oleh pakar dermatologi dari Eropah. Kategori ini juga mampu untuk menampung sejumlah besar kencing bayi. Yang menariknya, data ujian makmal menunjukkan kekeringan sehingga 14 jam dapat dicapai. Bersama dengan Moilfix ‘Extra Dry’, kedua-dua kategori lampin dapat memberikan daya serap yang unggul. Terima kasih kepada teknologi lapisan kering tambahan yang membolehkan penyerapan secara cepat dan mudah. Ini memberikan perlindungan penuh kepada bayi dan memastikan kulit mereka kering dan sihat.  Ibu berasa tenang kerana mengetahui bahawa bayi mereka kekal selesa sepanjang hari.

Dalam usahanya untuk mewujudkan kesedaran dan mengembangkan jenama, Molfix terlibat dengan banyak organisasi, dan rakan kongsi perniagaan seperti hospital, kedai runcit dan sekutu dalam talian sambil mengambil bahagian dalam pelbagai aktiviti yang dihadapi pengguna seperti MITEC Baby Fair 2022, dan banyak lagi. Di samping itu, inisiatif penjenamaan dan pemasaran yang kukuh telah dilaksanakan. Dalam tahun pertama, Molfix memenangi Anugerah Pilihan Pembaca BabyTalk MamaPapa 2022 untuk kategori Pita Terbaik dan Lampin Seluar Terbaik.



Satu acara untuk memperingati ulang tahun pertama Molfix telah diadakan dengan kehadirian En. Alp Bilgili, Pengurus Besar Hayat Hygienic Products Malaysia Sdn. Bhd.; Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari; Encik Sheikh Farouk Sheikh Mohamed, Pengarah Urusan AEON Big (M) Sdn. Bhd.;  Joanne Wong, Pengurus Pemasaran, Hayat Hygienic Products Malaysia Sdn. Bhd.; dan para ibu bapa.



Sebagai sebahagian daripada sambutan itu, 10 pengguna Molfix menerima produk eksklusif Molfix, yang ditandatangani khas oleh Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari. Kedua-dua duta jenama ini berkongsi pengalaman mereka dengan jenama Molfix.

Komitmen Hayat Kimya terhadap pertumbuhannya di Asia Tenggara diperkukuh lagi dengan pembinaan kilang pembuatan serantau baharu di Vietnam, yang bertindak sebagai hab ASEAN untuk produk Molfix. Kilang itu akan memenuhi permintaan rantau ini termasuk pasaran Malaysia. Ini akan membolehkan pengguna menikmati produk berkualiti premium dengan harga yang kompetitif, yang dihasilkan di rantau ini, dan seiring dengan keperluan dan trend semasa mereka.

Produk-produk Molfi kini boleh didapati di pasar raya dan pasar raya hiper terpilih seperti AEON Big, AEON Retail, Lotus’s, Giant, Billion Shopping Centres, Econsave, TF Value Mart, HeroMarket,  Manjaku, dan lain-lain serta platform atas talian utama.


Facebook: MolfixMalaysia
Instagram: @molfix.malaysia

You May Also Like

0 comments