Kekalkan Kesihatan Usus dan Ubah Gaya Hidup Yang Sihat dengan GKB

by - March 29, 2023

Assalamualaikum!


Macam mana puasa korang setakat ni? Okay tak tu? 🤭

Time puasa ni lah macam macam sakit yang datang, kan? Gastrik lah, cirit birit lah. Haihh, macam2 yang berkaitan dengan usus lah.

Fatin pun tengah problem perut jugak, sembelit agaknya sebab ada masalah pencernaan lama dah. Bila makan tu memang tak fikir apa, syok layan nafsu makan 😂 bila dah sakit, baru terhegeh hegeh nak cari ubat.

Kawan Fatin la yang rekemen GKB ni. Duk search kat Google info tentang GKB. Boleh tahan popular jugak rupanya. GKB (GK BIO International Sdn Bhd) mula ada kat pasaran sejak tahun 2018 dengan usaha sama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Taiwan

Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB merupakan satu satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung probiotiknya, untuk memastikan probioktik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi.

Fokus utama GKB adalah bertujuan untuk menyedarkan tentang kepentingan kesihatan dengan menyediakan produk kesihatan yang berkualiti tinggi di Malaysia dengan harga yang berpatutan. Lebih 1 juta rakyat Malaysia dah berjaya mengekalkan gaya hidup sihat dengan GKB.

Setiap produk kesihatan GKB diperakui dengan sijil PIC/S GMP, ISO22000, HACCP, NSF, GMP, TQF, HALAL, sijil kawalan kualiti tahap 2 TFDA, pensijilan standard pembuatan cemerlang GMP Malaysia, FSSC 22000 dan ISO/IEC TAF 17025, bagi menjamin keselamatan, kualiti dan standard piawaian pembuatan produk pada tahap tertinggi.

GKB G-Pro Gold untuk mereka yang ada masalah sembelit.
Bila makan tak teratur, tambah pulak dengan tekanan kerja, memang mudah kena sembelit.

GKB G-Pro direka khas untuk memperbaiki usus dan sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sindrom iritasi usus, cirit birit yang teruk dan sembelit. Ia mengandungi 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik. Setiap kapsul vegetarian ini ada 80 bilion bakteria probiotik hidup, yang mana bantu meningkatkan flora usus.

Fatin akan ambik GKB G-Pro Gold kalau makan makanan pedas sebab perut confirm akan rasa tak sedap. Pastu akan cirit birit bila makan pedas. So tiap kali nak makan pedas, kena standby GKB G-Pro Gold kat sebelah 😂

Probiotik akan membiak dan memetabolismekan dalam usus selain meningkatkan pH dan rembesan usus bagi membantu kurangkan kemandirian bakteria patogen dengan meningkatkan fungsi penghalang usus dan mengurangkan keradangan usus.



GKB Lactobacillus Plantarum GKM3
 mengawal minyak dan mengurangkan kalori.

Kalau rasa jenis kuat makan tapi nak badan maintain, korang kena amalkan GKM3 ni sebabnya dia dapat bantu kurangkan penyerapan kalori dan bantu turunkan berat badan.

Dalam GKM3 ni ada lactobacillus plantarum, ianya ketegangan probiotik yang kuat untuk serap lemak dalam badan, asid urik dan lipid darah (kolestrol, trigliserida). Ketegangan probiotik ni dah menang lebih 20 anugerah dan paten dari pelbagai negara tau. Hebat kan?
Bila badan dah ringan, secara tak langsung kite dapat tingkatkan tenaga dan badan lebih langsing.

Ramai pengguna GKM3 dah berjaya turunkan berat badan sebanyak 5kg dalam tempoh 2 bulan (hasil berbeza untuk setiap individu).

Fatin sendiri dah tentu lah nak kurus jugak bila jenis makan tak ingat dunia. Habis semua makanan nak cuba. Lagi² dah nak Raya kan, badan kena lah slim 🤭


GKB Probio+ untuk perbaiki usus dengan 5 jenis bakteria probiotik yang aktif dan 4 jenis prebiotik dimana ia membantu pencernaan dan dapat mengurangkan masalah sembelit dan cirit birit.

Kombinasi yang sempurna ini dapat memberikan lebih perlindungan kepada saluran usus badan kite dan dapat menyerap nutrien daripada makanan selain mengekalkan keseimbangan mikroflora usus dan tingkatkan imuniti.

Ia sesuai untuk penjagaan harian usus dan kesihatan keluarga dengan adanya 20 bilion bakteria hidup dalam setiap sachet.

Bila dapat jemputan ke buffet masa bulan Ramadhan, yang ini wajib ada dalam beg. Sebabnya makan banyak buatkan Fatin kena sembelit jugak. Stress ye dah puas makan tiba² perut tak selesa, tak dapat nk membuang dengan mudah. Tapi tak lagi bila ada GKB Probio+ 🤗


GKB Probizymes dapat mencegah masalah kembung perut dan gastrik kerana ia diformulasikan dari probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protein dan enzim lemak. Dan dia berkesan untuk mengurangkan simptom refluks asid gastrik.

Yang ini Fatin ambik masa konon konon nak supper lah. Suka sangat makan lewat malam bila mata takbole nak lena. Ada sekali tu supper burger tepi jalan, lepas tu jadi sakit perut rasa tak selesa. Husband kata perut masuk angin sebab makan lewat. Insaf kejap je lah sebab dah ada GKB Probizymes sebagai penyelamat 🤪


Probiotik Lactobacillus Rhamnosus Plus digunakan bagi mencegah penyakit gastrousus, kulit kering dan sensitiviti kulit disamping mempromosikan kesihatan kulit. Malahan, produk ini mendapat sambutan hangat terutamanya dalam kalangan wanita kerana dapat mencegah jangkitan kelamin wanita, meningkatan imuniti dan melegakan penyakit ketidakseimbangan mikrob.

Personally Fatin punya fav yang ni sebab selain untuk penjagaan dalaman, secara tak langsung buatkan kulit Fatin kekal lembap dan makin berseri. Badan sihat kite dapat, kulit cantik pun kite dapat. Syok kan?

@ftndiana Nak badan sihat, usus kena lah dijaga dengan betul. Nasib baik lah ada kawan yang kenalkan GKB, ada macam² produk untuk masalah usus. Ini antara produk GKB yang bantu tingkatkan proses penghadaman: ✓ GKB Probio+ ✓ GKB Probizymes ✓ GKB G-Pro Gold ✓ GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus ✓ GKB Plantarum GKM3 Korang boleh dapatkan produk GKB di semua cawangan farmasi besar di Malaysia termasuk Alpro Pharmacy. For more details, Fatin ada update di blog www.fatindiana•com #gkbinternational #gkbsoftlaunch2023 #gkbprobiotics #gkbspacesuit ♬ Pretty song that imaged a sleeping baby - Azuline

Jom sama sama ubah gaya hidup sihat dengan jaga kesihatan usus badan kite 🥰

GKB Official Selling Platform:
All major pharmacies in Malaysia, including

Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy         
Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak        
Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy        
Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy        
East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan         
Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy        
Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy        
Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy

For latest list of pharmacies, please see https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188 

Laman web: www.mygkb.com
Facebook: GKB Malaysia
Instagram: @mygkb

You May Also Like

0 comments