Amalkan Madu Saffron Iran untuk Tingkatkan Imuniti Badan

by - April 06, 2024


Assalamualaikum semuaa!

Ada yang amalkan madu tak kat sini? Tau kan banyak khasiat madu? Fatin baru tau rupanya madu ni ada banyak jenis. Biasa dengar madu tualang dengan madu hutan je. Banyak lagi kena belajar jenis jenis madu yang ada. Tak semua madu ni akan beri kesan yang sama. Sebab tu ada banyak jenis madu mengikut jenis.


Fatin baru je cuba Madu Saffron Iran. Menarik sebab ada saffron. Biasanya ada yang letak saffron dalam minuman atau makanan. Tapi yang ni campur dengan madu. Yang special nye pulak saffron ni import dari Iran dan jenis yang berkualiti tinggi. Ada campuran 1gram pati saffron asli dalam setiap 300g botol madu, dan juga campuran beberapa jenis herba terpilih. Semua bahan dibancuh dengan air zam zam tulen.

Madu Saffron Iran ni sesuai untuk semua tak kira muda atau pun yang berusia. Kanak kanak pun boleh amalkan madu ni jugak sebab dapat menguatkan ingatan dan tajamkan pemikiran mereka.
Ada dalam kitab Tib Al-Imam Ali m.s. 381, Imam Ali KMW menyatakan yang membawa maksud "Sesiapa yang mengambil sebahagian Za'faran tulen dan Su'dun satu bahagian dicampurkan dengan asal (madu), diminum sebanyak dua misqal (dua sudu) pada setiap hari, maka dikagumi tentang ingatannya sehingga dituduh melakukan sihir."
Boleh la bagi anak anak yang bersekolah amalkan jugak Madu Saffron Iran ni, mana tau kalau masa belajar tu boleh jadi lebih fokus.

Kalau amalkan Madu Saffron Iran tiap hari, boleh tingkatkan imuniti badan dan secara tak langsung boleh menambahkan tenaga rohani dan jasmani. Minda pun lebih cerdas.


Madu Saffron Iran ni berwarna perang gelap dan teksturnya agak pekat tapi tak terlalu pekat macam madu tualang atau madu hutan biasa tu. Kalau nak campur dengan air, akan jadi kekuningan sikit. Tapi lagi sedap kalau makan direct je terus.
Ramuan yang ada dalam Madu Saffron Iran ni adalah
- Madu hutan – kaya dengan nutrisi dan menjaga pernafasan
- Pati saffron – meningkatkan sistem imun dan bersifat antioksidan
- Su’dun – untuk kecerdasan minda
- Zam zam – terbaik untuk apa saje yang diniatkan. Untuk Kesihatan dan mengenyangkan


Macam mana pulak dengan rasa Madu Saffron Iran ni? Untuk first time Fatin cuba rasa, agak terkejut jugak ye sebab manis dia tak macam madu lain. Memang totally rasa lain dari madu yang biasa kita ambik. Manisnya agak unik dan sedap, boleh diterima tekak. Mungkin rasa dari Safrron Iran tu yang buatkan madu ni rasa manis yang unik.

Andai kata korang pernah rasa resah gelisah, boleh jugak amalkan Madu Saffron Iran ni jugak sebab ia dapat buatkan hati dan fikiran rasa tenang. Yang ada masalah tidur pun boleh tidur lena tau kalau telan madu ni sebelum tidur.

Btw korang boleh dapatkan Madu Saffron Iran ni di Shopee:


You May Also Like

0 comments