Moisturizer Olecule B5 Moist+ melembapkan kulit!

by - May 16, 2018


Assalamualaikum 😊

Memandangkan FD ada masalah kulit kering, jadi FD try macam macam produk. Try and error gitu. So far semuanya okay. Takde pulak alergik ke naik ruam ke apa ke. Alhamdulillah. Cuma atas diri sendiri jugak selesa atau tak dengan sesuatu produk tu, kan?

Kali ni FD cuba produk Olecule B5 Moist+ dari Cherleey Enterprise.

Cherleey Enterprise, is a newly startup company (business registration no: 002788214-T) currently re-selling Olecule products where both founders tested and believe into.

Olecule dah 8 tahun berada di dalam pasaran luar negara dan mempunyai reputasi yang baik di pasaran Hong Kong  Taiwan. Olecule adalah ekstrak tumbuhan semulajadi pada tahap molekul dan disyorkan oleh pakar dermatolagi. Olecule ni sangat unik sebab di-develop di UK (United Kingdom) dan dihasilkan di Amerika Syarikat. yang dirumuskan untuk berkesan pada setiap lapisan kulit untuk melindungi dan memulihkan fungsi sel-sel kulit. Formulasi unik yang khusus untuk menangani masalah pramatang penuaan yang disebabkan oleh kerosakan alam sekitar terhadap kulit, memutihkan kulit dari pigmentasi dan melembapkan kulit.
Dan paling penting, Olecule telah diuji ahli dermatologi, non-comedogenic, non-irritating, allergy-tested and no animal testing.

Moisturizer Olecule B5 Moist+ melembapkan kulit!
Olecule B5 Moist+

Kelebihan utama:
Memulihkan dan menyediakan penghidratan intensif dengan mengekalkan kelembapan kulit.
Vitamin B3 adalah penting untuk mengekalkan kesihatan kulit dan meningkatkan keanjalan kulit.
Vitamin B3 secara saintifik terbukti merangsang metabolisme sel dan mempercepat proses pembaikan DNA dalam sel-sel epidermis.
Teknologi saintifik dan inovatif MULTI-MOLEKULAR WEIGHT (Molekul Besar dan Kecil) Hyaluronic Acid (HA).
Saiz besar molekul HA sangat menarik 1000 kali molekul air dari udara untuk menghidrat kulit.
Saiz molekul kecil HA menembusi lebih dalam ke lapisan kulit untuk merangsang pengeluaran kolagen dan dengan itu mengurangkan garis halus, kedutan dan saiz liang pori.
Vitamin B5 membantu pembaikan tisu dan penambahan nutrien.
Olecule B5 Moist + adalah penting untuk digunakan dalam kombinasi Pembaikan Barrier untuk menguatkan perlindungan kulit semasa mencapai tahap kelembapan maksimum.

Bahan Utama:
Hyaluronic acid(HA), Vitamin B5, Vitamin B3

Cara penggunaan:
Sapu dua kali sehari selepas penggunaan mencuci muka / sapu toner atau bila perlu.

Isi padu: 30ml

Jenis kulit: Sesuai untuk semua jenis kulit.

Harga: RM169


Untuk satu botol Olecule B5 Moist+ ni boleh tahan selama 3 ke 5 bulan sebab guna sikit je. Tak banyak pun. Sangat berbaloi dengan kesan yang korang akan terima. Plus, sesuai untuk kulit berjerawat dan berminyak jugak.

Review/testimoni:
Setakat ni dah sebulan FD guna Olecule B5 Moist+ dan FD sangat sangat berpuas hati. Tekstur macam serum biasa tu, tapi once kite apply kat kulit, feels like nothing on my face. Cepat meresap tau. And memang tak terasa lah kulit macam cekang ke apa ke. Sebab most of moisturizer yang FD pakai sebelum ni, semua buat kulit rasa cekang tau. Tegang je rasa tapi tak selesa sebenarnya. Olecule B5 Moist+ ni best! Sangat recommanded untuk yang ada masalah kulit kering. Bila naik jerawat, cepat kecut tau. Kalau kulit kering pastu ada jerawat, memang ambik masa untuk hilang parut tu. Ada lebih sebulan pun belum tentu parut tu akan hilang. Bila cepat meresap tu, time korang nak cuci muka tu memang takkan terasa lah tekstur yang slimmy gitu bila kena air. You know what I mean, kan? Taktau nak describe macam mana 😂 but yeah, sangat selesa. Lepas apply Olecule B5 Moist+ ni kulit rasa soft je macam kulit baby, gituu 😍


Pada yang berminat untuk beli produk Olecule B5 Moist+ ni, boleh order kat Facebook Cherleey atau Instagram Cherleey. Link Facebook dan Instagram FD ada letak kat hujung post ni. And, korang akan dapat diskaun 5% dengan menggunakan kod "FATIN5%OFF".

Facebook: Cherleey
Instagram: @cherleey_

You May Also Like

6 comments