Steak Wagyu Paling Sedap di Kuala Terengganu – KBB Burger & Steak #Kbbsteak Kuala Terengganu

by - September 21, 2022

Assalamualaikum


Jarang la Fatin nak share makanan yang tak sedap kan hehe. Kalini Fatin nak share steak wagyu tersedap dan unik di Kuala Terengganu. Bertempat di Jalan Sultan Zainal Abidin, Kuala Terengganu. Sesuai sangat untuk orang jauh yang planning nak bercuti ke Terengganu dan mencari port makan yang sedap-sedap. Boleh lah try singgah di KBB Burger & Steak. Jangan risau lah, kedai makan ni bukan hidangkan steak je, ada pelbagai jenis menu menarik yang disediakan seperti pasta, maincourse dan burger dan macam macam lagi. Confirm korang terliur dan rambang mata taktau nak makan yang mana dulu.




Yang menariknya di KBB ni, steak mereka lain dari yang lain. KBB menyediakan pelbagai jenis potongan steak untuk kita rasa dan nikmati mengikut portion yang kita nak. Antaranya;
tomahawk sesuai dimakan bersama family atau untuk sambutan party atau sebagainya. 
sirloin pula untuk individual punya portion
tbone untuk 2 orang makan, sesuai sangat untuk yang berpasangan.
Tetapi apa yang Fatin nak share adalah tentang daging Wagyu yang terdapat di KBB.  KBB menyediakan steak yang terbaik iaitu steak yang diimport dari negara luar iaitu Australian Wagyu dan KBB juga menggunakan pure Japanese wagyu beef(A5) di dalam hidangan wagyu burger.  For steak and beef ‘s lover, korang mesti rasa macam wow dalam Malaysia but boleh experience this satisfying wagyu from overseas. Nyummy!! Memang satu nikmat yang berbaloi la kalau yang pernah makan, memang tau betapa lembutnya daging wagyu ni. Sekali gigit, cair dalam mulut. Orang kata “one bite say it all’. 



Haa takkan lah tak terliur kan? Lekas pegi KBB dan nikmati sendiri daging wagyu yang terbaik didunia dan fresh. Tak kira lah orang luar Terengganu ke, asal Terengganu ke. Orang Terengganu pun mesti belum habis explore jalan jalan cari makan kat tempat sendiri.

Btw selain Kuala Terengganu, KKB ni ada outlet kat Kota Bharu jugak. Confirm ramai kampung diorang ni kat Kelantan, boleh lah try singgah kalau tak pernah cuba makan steak kat Kelantan. Ajok sekali sek sek mu make steak. 

Disarankan untuk booking dulu ye. Risau walkin nanti takde meja pulak nak dine in. Boleh tekan link dibawah. Untuk menu, boleh terus layari laman web mereka di https://kbbburgerandsteak.com/ 
Link Whatsapp : https://kbbterengganu.wasap.my (Terengganu)
Link Whatsapp : https://kbbdelivery.wasap.my (Kelantan)



OUTLET KOTA BHARU, KELANTAN
Alamat :
KBB Burger & Steak Kota Bharu
No 2713 Jalan Kuala Krai
15150 Kota Bharu
Kelantan
No : 010 258 1001 (KBB Burger & Steak Kota Bharu)
Operation hours : 12pm – 11pm / Jumaat : 3pm -11pm (Open Daily)

OUTLET KUALA TERENGGANU
Alamat :
KBB Burger & Steak Kuala Terengganu
Kuala Terengganu
Lot 4063 Jalan Sultan Zainal Abidin
2000 Kuala Terengganu
Terengganu
No : 010 254 1001 (KBB Burger & Steak Kuala Terengganu)
Operation hours : 12pm – 11pm / Jumaat : 3pm -11pm (Open Daily)

Jom pakat-pakat follow media social KBB Burger & Steak

FACEBOOK
https://www.facebook.com/kbbburgerandsteak (KBB BURGER & STEAK KOTA BHARU)
TERENGGANU)
INSTAGRAM
TIKTOK
WEBSITE


You May Also Like

0 comments