Adakah produk Kitsui merbahaya?

by - February 25, 2021

Assalamualaikum


Rasanya mesti dah ramai kenal dengan produk Kitsui ni, kan? Atau ada yang masih belum kenal? Kalau belum, jom baca post ni sampai habis. Yang dah tau pun boleh baca kot ada yang belum tahu tentang kebaikan produk ni, kan?


Kitsui ni produk tempatan dan dah ada di pasaran lebih 20 tahun. Produk Kitsui diyakini selamat dan tidak merbahaya untuk kesihatan sebab semua produk telah melalui dan lulus ujian keselamatan dan ujian makmal. Malah produk Kitsui telah mendapat sijil halal dari kilang bertaraf GMP sebelum dipasarkan kepada orang ramai melalui Farmasi Watson dan Guardian yang terkemuka di Malaysia.




Produk Kitsui hanya menggunakan bahan bahan yang berkualiti tinggi dan kaya dengan vitamin dan mineral yang sesuai diamalkan oleh golongan wanita dan lelaki. Produk Kitsui adalah makanan tambahan, bukannya ubat ubatan kerana bahan utamanya terdiri daripada sayur sayuran dan buah buahan dimana ia memberikan nutrisi dalam badan kita.

Ianya tidak merbahaya untuk kesihatan kerana produk Kitsui bebas dari bahan pengawet, gluten, GMO, alergen, antibiotik, dan bahan terlarang yang boleh menganggu hormon dan kesihatan badan.

Sekarang, FD nak share dengan korang produk yang jadi pilihan Watson dan Guardian di seluruh Malaysia. Tak lupa juga ianya pilihan FD sendiri

Korean Whitie Plus Tomato
Ianya kaya dengan Vitamin A, C dan zat besi yang dapat membantu kulit kusam dan berminyak menjadi lebih bersih dan berseri. Bahan utama dalam produk ni dah tentu lah tomato, tengok pada nama produk ni; Korean White Plus Tomato. Ia dikenali sebagai raja antioksida dan dilabel sebagai SUPERFOOD oleh Times Megazine. Selain tomato, ia turut mempunyai camu camu yang juga kaya dengan antioksida dan mampu meningkatkan pembentukkan kolagen dan menjadikan kulit lebih cerah dalam tempoh 7 hari.


Kitsui Belloss Fiber 
Yang ini sesuai sangat untuk yang ada masalah sembelit sebab Kitsui Belloss Fiber ni berfungsi untuk mengekalkan kecergasan dan membantu masalah pencernaan. Bahan dalam produk ni adalah epal, kiwi, oren, avocado, tomato, lemon, nenas dan sena. Semua bahan ni mempunyai serat yang tinggi. Jadi, ianya membantu mengelakkan masalah perut buncit dan kegemukan.
Berikut adalah bahan utama dalam Belloss Fiber
Acacia Gum – mengandungi serat prebiotic yang mengekalkan sistem usus serta melancarkan sistem penghadama 
Apple – Mengandungi Catechin –yang membantu meningkatkan kadar metabolism badan 
Senna mengandungi Sennosides yang membantu merangsang pergerakan usus 
Epal, Kiwi, Oren, Avocado, Tomato, Lemon, Nenas pula buah-buahan yang mempunyai kadar serat yang tinggi dan kaya dengan pelbagai vitamin yang mengekalkan tahap hidrasi dalam tubuh badan

Paling bagus tentang Kitsui ni ianya di paket dalam bentuk sachet, bukan dalam botol untuk kita skop satu satu. Jadi, ianya terjamin bersih dan tidak terdedah pada bakteria. Selain dari tu, mudah untuk kita bawa kemana sahaja tanpa perlu pening kepala masa packing nak letak botol besar kat mana. Dah tentu makan ruang juga, betul tak?

So, kalau korang berminat untuk mencuba produk Kitsui, boleh dapatkan di farmasi Watson dan Guardian yang berdekatan atau tak perlu keluar rumah masa pandemic ni, beli secara online di Shopee.
Jangan lupa masukkan kod “KITSKULIT” dan dapat diskaun sebanyak 12% di KITSUI MALL.

Untuk maklumat lanjut, boleh layari dilaman web dan laman sosial dibawah:

You May Also Like

6 comments

  1. Sedapnya nampak minuman ni 😊 nanti nak cuba beli di watsons

    ReplyDelete
  2. pernha dengar tapi tak pernah cuba lagi

    ReplyDelete
  3. Suka yang hijau tu sedap n lawas pembuangan

    ReplyDelete
  4. Pernah ambil dulu, tapi yang whitening dan pimple..bagus kitsui ni..banyak produk dia

    ReplyDelete
  5. Macam kena consume je ni nak muka bling bling juga

    ReplyDelete